Global Nation
Global Nation
Download / Print

Powered by Denmark globally.

Vores mission er milliarder af muligheder for Danmark og

danskere.

Email: jesper@lovendahl.com

mediamodifier_image (4).png

© Global Nation 2019 |  Terms of Use  |   Privacy Policy

Branding Danmark

 Det skal være en nationalsport at promovere vores land 

Branding via borgere og globale befolkning

Danmarks sociale kapital, borgerne og dem med en tilknytning og forkærlighed for Danmark er vores bedste brand ambassadører. Med Global Nation og digitale medier kan vi give Danmarks brand et kæmpe boost, og med den rette strategi kan vi gøre det til en vedvarende indsats. 

Et stærkt nationalt brand vil styrke Danmarks konkurrenceevne
Det styrker eksporten, tiltrækningen af talenter, turisme, investeringer og ikke mindst vores moral

Eksport

  • Positiv effekt af opfattelsen af produkter og ydelser

  • Country-Of-Origin effekt

  • Øget eksport

Generelt

  • Tiltrækning af turister og talenter

  • Øge evnen til at tiltrække investeringer

  • Reducering af incitamenter over for mulige investorer

  • Forbedret modstandskraft i finansielle kriser

  • Opretholde et højere prisniveau

Nationalt

  • Forbedret evne til at fastholde talenter

  • Styrke produktivitet via højere moral

Win-Win

Danmarks borgere og danskere udenfor landets grænser kan styrke Danmarks brand via en målrettet og vedvarende indsats. Men det kan ikke lykkes, uden at der etableres en tovejs motivation. 
 

En push-model, hvor der “spammes” info ud til tusindvis af personer, vil have en effekt. Over tid vil det have en aftagende effekt.
 

Vi skal skabe en motivation hos borgerne og de globale danskere til fortsat at skabe og/eller dele budskaber.
 

Danske influenter, personer med mange følgere på sociale medier, skal på samme måde også motiveres til at dele budskaber. De vil som alle andre borgere gerne hjælpe Danmark, men deres hverdag og gøremål kommer tit i vejen for den tid det tager at give tilbage.


Den digitale verden giver os mulighed for at måle præcist på aktivitet og effekt og dermed skabe de nødvendige incitamenter og win-win oplevelser. Nedenfor gives nogle eksempler på, hvordan en win-win oplevelse skabes og skærper opmærksomhed.

Win-Win oplevelser

Borgere & de globale

Influenter

Reward program

Deling af social media posts vil blive belønnet på forskellig vis. Beløninngen kan være digital, monetær eller i oplevelser.

Top 100

Hver måned annonceres en liste over de influenter, som den forrige måned skabte mest branding for Danmark. Der kan også scores negative point i målingen.

Anerkendelse

Vi skal fejre dem, som via en personlig indsats får konferencer, investeringer og talenter til Danmark.


Vi skal fejre dem, som har skabt de bedste brandingbudskaber for Danmark.

Anerkendelse

Vi skal fejre, influenter som i årets løb 
har skabt mest branding for Danmark 
inden for forskellige discipliner.

Prisoverrækkelse på nationalt tv

Det skal blive en national sport at brande Danmark. Derfor skal det fejres på lige fod med årets film, YouTuber og sportsstjerner. Vi skal være verdensmestre i at brande vores land.

Det skal være en nationalsport at

brande Danmark

MEN FØRST SKAL VI HAVE EN

INFRASTRUKTUR FRA HVOR DETTE KAN SKE

LÆS HVORDAN GLOBAL NATION
VIL FUNGERE OG BLIVE TIL!